סטודיו דנה שקד לעיצוב פנים
עיצוב עסקים, בתים ומקומות שכיף להיות בהם
עבודת הסטודיו מאופיינת במקצועיות, יצירתיות ותשוקה רבה לעיצוב

הקמת ופתיחת גלידריה / יוגורטיה

 

חשבת והגעת למסקנה – אתה אוהב גלידה!!! ….או שלא… בכל אופן החלטת שאתה רוצה לפתוח גלידריה, או יוגורטיה, או משהו מתוק או….
רגע, חכה, יש כמה דברים שחשוב שתדע לפני שתלקק את האצבעות.

הקמת בית אוכל, וכרגע לא משנה איזה אוכל, היא הרפתקה לא קטנה, לא כל מי שאוהב גלידה יכול להיות בעל גלידריה. הקמת וניהול בית אוכל דורשים לא מעט תחזוקה לאחר הקמת העסק, ממש כמו תינוק. אז בוא נתחיל מהצעדים הראשונים

הגדרת העסק

לצורך העניין הקמת גלידריה שונה בתכלית מהקמת מסעדה, הן ברמת הייצור והן בחומרי הגלם ולכן חשוב למקד את מהות העסק לכדי מספר מוצרים מובילים המהווים את הגרעין העיקרי (שאר המוצרים יכולים להשתנות). גם למכירת יוגורט לעומת מכירת גלידה יש צרכים שונים, מכונות שונות ותהליך עבודה אחר לגמרי.

יוגורטיה או גלידריה

קודם כל לא צריך להחליט, אפשר גם וגם. בתחילת הדרך אמרו על היוגורט הקפוא עם הפירות הטריים כי הוא טרנדי ותוך עונה שתיים הוא כבר יהיה פרוזן יוגורט. אז הנה, עברו לא מעט שנים והיוגורטיות רק מתרבות ומשתבחות. ובצדק, הן קלילות, לרוב ניתן גם למצוא מנות ללא סוכר ועדיין בעלות ניחוח צעיר ונחשק.

קונספט

יש לא מעט גלידריות ויוגורטיות והן ממשיכות להפתח במרץ. לצערי יוצא לי לראות גם כאלו שלא צולחות את השנה הראשונה וחבל. מניסיוני אני ממליצה לפתח קונספט ייחודי ולהתמיד בו בכל הבחירות שבדרך.

הקונספט יכול להיות עיסקי, עיצובי או שיווקי, זיהוי צרכי שוק או הגדרתם מחדש, זה לא משנה, רק חשוב שיבוצע בצורה יסודית ואיכותית. כל קונספט שיבחר יגדיר את המוצר ויתחיל להגדיר את המותג.

קהל היעד

גלידה היא לא רק לילדים, ויוגורט הוא לא רק לבנות, זהו, עכשיו אחרי שהסכמנו על כך אפשר להמשיך. הגדרת קהל היעד היא הראשונה ולרוב הקלה מבין כל ההחלטות. אם התשובה אינה ברורה לך, כנראה שזהו לא מניע עיקרי בקונספט. בוא נבחר תחילה את המיקום ואולי אז תקבל תשובה.

מיקום

כמו בכל עסק, מיקומו מהותי ביותר להצלחתו ולפעמים אף מהווה הגורם העיקרי.

הסביבה חשובה מאוד מכיוון שהיא מאפשרת ומספקת את קהל היעד, התנועה במקום ובסביבתו וכן משפיעה על מערכת היחסים עם המתחרים. יוגורטיה הממוקמת בקניון גדול שונה ממיקומה בדרך צדדית בפריפריה או מגלידריה בתחנת דלק למשל. מעבר לכך משפיע המיקום רבות גם על אופן הניראות, התדמית והמיתוג.

מותג עסקי

אם זהו העסק הראשון שלך, עלייך לגבש כבר מהשלבים הראשונים את המותג העסקי אשר יגדיר ויתקשר בשם המוצר שלך.

תהליך בניית המותג מגבש את כל הפרטים שציינתי למעלה לכדי איפיון תדמיתי אותו פורטים לאחר מכן לכדי צורות, צבעים וחומרים הן בפן הגרפי והם בפן עיצוב הפנים. הייחודיות מוקצנת ומתחדדת ובעזרת כלים שיווקיים מוטמעת בתודעת הציבור באופן שמשרת את כל אותן מטרות שציינו.

תקציב

נכון, זה היה צריך להיות הסעיף הראשון ותנאי הכרחי לעסק הזה ובכלל. אני יוצאת מנקודת הנחה כי לאסוף מימון להגשמת החלום הזה, את זה כבר עברת. אבל כעת, כשנכנסים לעובי הקורה, אנחנו מתחילים להבין שיש לא מעט בחירות בדרך ואם יש הגבלת תקציב כלשהי, רצוי שנגדיר אותה כעת. אין בעיה לפתוח עסק ולמכור גלידות. יש לא מעט קיוסקים שמוכרים גלידות מוכנות ששוכבות במקפיא מיום הפתיחה אי שם בין ענני הקרח.

אבל אם אתה באמת רוצה לפתוח גלידריה איכותית וייחודית שתחזיק מעמד יותר מהשנה הראשונה, כדאי שתבין את השוק הספציפי הזה, את האופן בו הוא עובד וחושב ואת הצרכים הטכניים.

ייצור גלידה

רבים מהעסקים המוכרים גלידות מייבאים את המוצרים מאיטליה בעזרת חברות המציעות שירותים כאלו ואחרים וקונים מכונה לייצור גלידה אשר ממוקמת במטבח. המכונות שונות ומגוונות ואותן חברות המייצרות אותן, מציעות להגיע אליהן לחו"ל להדרכות והשתלמויות. ניתן לנסוע עצמאית או להתלוות לנציג מטעם החברה בארץ.

ייצור הגלידה במקום מעניק לעסק ולגלידה לא רק איכות ומראה מזמין אלא גם ייחודיות. בעזרת הייצור העצמי ניתן לשלוט בגוונים השונים ולהתאימם לביקוש הלקוחות, לעונות השנה וכדומה.

זכיינות

לא מעט מקומות מעדיפים להמנע מבניית מותג חדש ולהתחיל מההתחלה. בבחירה באופציית הזכיינות, אתה יכול להיות שקט שיש למותג אמא ואבא, יש מישהו עם ניסיון המאפשר לך הקטנת הסיכון העסקי. עם זאת העצמאות העסקית נשללת בחלקה ולכן אופציה זו אינה מתאימה לכל אחד.

רישוי עסקים

אז יש קונספט ויש מקום, מה עושים עכשיו? מבהירים קודם כל מה הצרכים הבסיסיים של המקום.

בכללי גלדיריה ויוגורטיה מוגדרות כמזנון ולכן גודלן לא יפחת מ-35 מ"ר. לפני שניכנס לפרטים טכניים כלליים יש להבין גם מהן דרישות המקום הספציפי שבחרת. לכל עירייה הגבלות והנחיות לכל אזור ואזור ולכן חשוב להיוועץ עם מחלקת רישוי עסקים ומשרד הבריאות לפני ביצוע פעולות כלשהן.

הנחיות משרד הבריאות

בכל הנוגע לעסקים מסוג זה מחייב משרד הבריאות מטבח לא פחות מ-8 מ"ר ומחסן 4 מ"ר. גודל אזור הישיבה מוגדר בהתאם לתנאי השטח ולכמות מקומות הישיבה.

יש לחלק את המטבח לאזורי העבודה השונים ולהקצות להם שטחי עבודה מספקים. מתחת לשטחי העבודה ניתן למקם יחידות קירור לניצול מקסימלי של המקום.

יש לעשות רשימת ציוד לפני תחילת תכנון החלל ולהבין את צרכי המכונות הן מבחינת גדלים והם מבחינת צרכי חשמל ואנרגיה.

תכנון כללי

לגבי אופן עיצוב ותכנון גלידריה / יוגורטיה ארחיב במאמר נפרד, כנל לגבי מכונות וציוד נדרש אך חשוב לציין כי לפני התכנון המעמיק יש לקבל אישור עקרוני ממשרד הבריאות לגבי חלוקת החלל הכללית ומיקומי הציוד.

יועצים

במהלך כל שלבי העבודה חשוב להיוועץ עם יועצים מומחים בתחומם. החל מיועצים קולינריים, יועצים עיסקיים ותפעוליים ועד יועצים בתחומי העיצוב, הביצוע והשיווק. אני במחשבה שכל אחד יעשה מה שהוא טוב בו.

לא כל מנהל יודע לבנות קירות ולא כל קבלן יכול לעצב. חשוב לשמור נתח בתקציב ליועצים, הם מהווים גורם המגדיל ומבסס את הבטחון בהשקעה הגדולה שלך.

כשהעסק רוצה למכור את מרכולתו הוא צריך למכור את עצמו באופן ייחודי לו. זה אומר לבנות שפה שיווקית הבאה לידי ביטוי בחומרים, צבעים, צורות, גישה עסקית ועוד, כאשר כל אלו יגיעו אל הלקוח, ישארו אצלו בתודעה מקסימום זמן ולבסוף יגרמו לו ללחוץ על הכפתור, להרים את עצמו מהספה, להגיע אל פתח העסק, לרכוש את המוצר ולחזור לעשות זאת לא מעט. ואם אפשר עם חברים חדשים בכל פעם, עדיף.

 

איך עושים את כל זה ??? תשאירו את זה לנו…..

אנחנו כבר נדע איך לתרגם את המוצר שלך, להצלחה שלך.

מזמינה אתכם ליצור קשר לקביעת פגישת הכרות  050-7870048

up