סטודיו דנה שקד לעיצוב פנים
עיצוב עסקים, בתים ומקומות שכיף להיות בהם
עבודת הסטודיו מאופיינת במקצועיות, יצירתיות ותשוקה רבה לעיצוב

עיצוב חנות

אני נזכרת בחנויות שהיו בסביבת ילדותי, אותן חנויות קסומות וגדולות (או כך לפחות הן נראו לי אז) שתמיד חיפשתי תירוץ מה לקנות בהן, חיכיתי כל השבוע לרגע בו אוכל להיכנס ולגעת במוצרים, להריח את הריח, לדבר עם המוכר, להרגיש גדולה, להרגיש גברת ולהרגיש שאני יכולה להיות כל מי שאני רוצה בחנות הזו.

עיצוב חנות – אז והיום

מאז עברו לא מעט שנים, עבדתי בכמה חנויות, ניהלתי כמה חנויות, אבל רק כאשר התחלתי לעסוק בעיצוב חנויות, הבנתי את סוד הקסם. הרי לא היה עיצוב מרתק לאותה החנות בסוף הרחוב, עד כמה שאני זוכרת היא היתה די אפרורית (זה היה עוד לפני שאפור היה באופנה) ולא כל כך חדשה. גם המוכר לא היה לבבי במיוחד… מקסימום היתה שם תמונה של ילדה מחזיקה את אחד המוצרים עם חיוך גדול. באותה המידה היא היתה יכולה להחזיק את המוצר של החנות הצמודה. לי זה לא שינה הרבה. אז היתה בשכונה חנות אחת שמוכרת מוצרים מסוג מסויים והתחרות לא היתה גדולה, היום סביר להניח שאוכל למצוא, אפילו שם, עוד כמה חנויות מתחרות עוד לפני שאגיע לצומת הבאה.

עיצוב חנות ויצירת חוויית לקוח

לימים הבנתי כי כל הקסם היה אצלי. בפנטזיות שלי, בחלומות שלי, ובמי שרציתי להיות. היום, בבואי לעצב חנויות, אני מנסה לחזור לאותן התחושות. הרי אנחנו לא באמת צריכים את כל המוצרים האלו שאו רוכשים, את התחלופה הגדולה, את המגוון הרחב (מדי). היינו יכולים להסתדר עם הרבה פחות. אז למה בעצם?

כל מוצר היום מציג לפנינו עולם שלם שהיינו רוצים לקחת חלק בו, אפילו לרגע, אפילו רק בתחושה. דרך הפרסום הפכה לכזו המסיטה את תשומת הלב מהמוצר עצמו או לחילופין מעצימה אותו, כך שכל עולמו של המוצר מקבל חיים. העבר שלו, המשפחה שלו (שלא ידע שקיימת), הערכים שלו, הכל גדל וגדל. המוצר עצמו ממותג בצורה כה טוטאלית כך שאינו כבר המוצר. הוא דרך חיים, הוא דרך  מחשבה, הוא אתה. ואת. הוא מי שאתם רוצים להיות. מי שאנחנו נוכל לעזור לכם להיות.

עיצוב חנות – בין מציאות לדמיון

גם אם לרגע יצאנו מהמתחם המסחרי, או יצאנו לרגע מהדמיון בחזרה למציאות, אזי בפרסומת אחת, בצבע אחד, בצורה אחת, אנחנו נזכרים באותו עולם קסום של פנטזיה ונעשה הכל כדי לקחת בו חלק. כדי לשאת אותו איתנו לכל מקום, כדי שכולם יראו וידעו שאנחנו חלק מהקסם הזה. בלעדינו הוא לא יהיה קיים ואנחנו לא נהיה קיימים בלעדיו. כן, בין אם זה במודע או לא, כולנו לוקחים חלק בתרבות הצריכה. וזה בסדר, הרי מי לא היה רוצה להרגיש בהוואי לחמש דקות, להרגיש נאהב, נערץ ונחשק. אז אם מוצר כלשהו יגרום לך להרגיש יותר טוב עם עצמך ועם החיים שלך, מי אנחנו שנמנע את זה ממך.

לשם כך אני משתדלת תמיד בעיצוב חנויות ובכלל, להוביל את האדם לחוויה חד פעמית, למקום שלא היה בו לפני כן, לעולם שהוא ייחודי רק לו ולמוצר. השאיפה היא לבנות תדמית למוצר חדש או להעצים מותג קיים באופן בו חוויית הקנייה של הלקוח ובכלל כל מי שעובר בחנות ובקרבתה, חווה חוויה ייחודית שרק ירצה לקחת בה חלק.

העצמת חוויית הקנייה מתבצעת ע"י בחירת חומרים ושימוש בסגנונות עיצוב מגוונים המשלימים את המוצרים הנמכרים.

בעבר המגמה היתה לגרום ללקוח להיכנס, לקנות ולצאת. תחלופה הרבה יותר מהירה ממסעדה לצורך העניין בה תהליך הישיבה, האכילה והעיכול, הם חלק מהחוויה עצמה. כיום החנויות מאפשרות לך חוויה שלמה עם הרבה מוצרים משלימים, ולא מעט מקומות ישיבה, על מנת שתוכל לשהות בחנות מספיק זמן כדי לקחת עוד ועוד מוצרים. אך בכל מקרה, אל חשש, גם אם תצא מהחנות רק אם מוצר אחד, החנות תמשיך להיות איתך גם ברשתות החברתיות, גם בימי הולדת וגם בפעם הבאה שתראה את הגוון המסויים המאפיין את המותג. את הצורניות יוצאת הדופן או את החומריות הייחודית. זה מה שיפה בעיצוב (בין השאר) , הוא נשאר איתך גם הרבה אחרי שעזבת את המקום עצמו.

מעבר לחוויה עצמה, חשוב כמובן כמו בכל עיצוב עסק וחלל, לשים לב לפרופורציות החלל, תאורה, תנועה בחלל, חומריות וצבע… 

up