סטודיו דנה שקד לעיצוב פנים
עיצוב עסקים, בתים ומקומות שכיף להיות בהם
עבודת הסטודיו מאופיינת במקצועיות, יצירתיות ותשוקה רבה לעיצוב

 לחם מזכיר את החמימות שבבית, הוא מעורר נוסטלגיה וערגה לתקופות קודמות והוא הרבה יותר מסתם עוד מאכל. בבואנו לעצב מאפייה, נרצה ליצור עבור הלקוח עולם שלם בו הוא ירגיש מוזמן, בטוח ובעיקר שירגיש בבית. הנה כמה טיפים איך לעצב מאפייה מצליחה -

חומריות -

כמעצבת של חללים מסחריים אני תמיד דואגת להדגיש את המוצרים עצמם הנמכרים בחלל, בין אם בצבע ובין אם בטקסטורה. בלחמים יש משהו קסום. הם מביאים איתם טקסטורות ועושר ויזואלי גדול כאשר הם מתפקדים כשחקן הראשי בחלל. רצוי ליצור עבורם מדפי תצוגה שיעצימו את החומריות המחוספסת ולכן נתכנן מדפי ברזל משוייפים או מדפי עץ עשויים לייסטים מרווחים שלא יאגרו את הפירורים הרבים.

לעבוד על כל החושים –

מעבר ליופיים המהפנט של הלחמים, אי אפשר להתעלם מריחו של כיכר לחם טרי שרק עתה יצא מהתנור. לכן אם אתם מעוניינים להעלות את המכירות, דאגו שגם עוברי האורח ברחוב יריחו את הלחם הטרי ושלל הריחות הטובים שיוצאים מהמטבח. אפו לחמים בשעות חלשות או מקמו את הלחמים הטריים קרוב לכניסה כך שחוש הריח יתעורר והלקוח יכנס גם אם לא התכוון.

לחם זה בית –

לחם הוא מוצר בסיסי שמחזיר אותנו לתקופות הצנע ואל הבית והמשפחה. הוא מעורר אצלינו חמימות בלב ונוסטלגיה ולכן בעיצוב מאפיות נרצה ליצור חללים מחבקים ועוטפים. חללים שכאלו יכולים להיות מאופיינים בפרטי עץ רבים בסגנון כפרי, בתאורה רכה וחמה שתדגיש את היחס האישי והחם, ולעיתים אף בקירות מתקלפים שמזכירים לנו מקומות קטנים ברחוב צידי, כזה שנמצא שם כבר שנים ומעורר אצלנו כמיהה לעבר. ההגדרה של בית יכולה להשתנות מאחד לשני ולכן חשוב לחדד אותה בשלב פיתוח הקונספט – האם בית הוא כמיהה לארץ ישראל הישנה והטובה או דווקא לבית מאפה אירופאי עם מאפים נדירים שם אנו מרגישים עטופים בחום

מוצרים משלימים –

כמו בכל חנות שמוכרת מוצר אחד עיקרי, חשוב לתת מענה לשלל הצרכים המקבילים לכן מעבר לתצוגת הלחמים יש לתכנן מדפים לתצוגת ממרחים, ריבות, יינות ועוגיות כך שהלקוח ימצא בחנות את כל חומרי הגלם לארוחה מלאה ואתם תמקסמו את המכירות וההכנסות. סביר להניח שאם אתם מתמחים באפייה, תאלצו להביא לבית העסק שלכם מוצרים מספקים חיצוניים. רצוי לבחור בקפידה את הספקים השונים כך שייצגו את אותה הגישה שלכם. למשל מקום שמוכר לחמים ייחודיים ימכור בצידם מוצרי בוטיק, מוצרים מספקים קטנים ומקומיים בלבד או מוצרים מיובאים שניתן למצוא אותם רק במספר מצומצם של מקומות בארץ.

אקססוריז –

עולם האפייה עתיר בפריטים יפיפיים החל ממטרפות גדולות ועד מערוכי עץ ישנים. בעיצוב החלל אני תמיד משלבת פריטים מהמטבח ומוציאה אותם מהקשרם כך שהם הופכים לפריט עיצובי בפני עצמו. לאחרונה עיצבתי מאפייה שכונתית קטנה ויצרתי אלמנט של מערוכי עץ עליה מוטבע הלוגו של בית העסק כך שמעבר לכניסה מרשימה נוצר פריט משחק מזמין לילדים. בפטיסרי בשרון תליתי מערוכים קטנים ויצרתי טקסטורה מעניינת בקיר כח במעבר. את המטרפות הגדולות הפכתי לגופי תאורה ותליתי מעל שידת ברזל בחזית החנות כך שגם בלילה שהמקום סגור, חלון הראווה משקף את הנעשה במקום.

up