You are currently viewing עיצוב בתים – להתחיל מהיסודות

כן מע"מ אפס, לא מע"מ אפס: קניית בית החלומות ועיצובו בדמותנו תמיד תישאר משאת נפשו של כל ישראלי.מהם היתרונות והאתגרים הגדולים בעת עיצוב בית חדש?

לקניית דירה חדשה יתרון גדול ביחס לשיפוץ דירה קיימת: בשונה מעיצוב דירה משופצת, עיצוב בית מאפס מעניק לכם הזדמנות ליצור בדמותכם את בית החלומות. היתרון והחיסרון הוא בהכרח לחשוב על כל פרט ופרט, בעוד שבעיצוב דירה משופצת או עיצוב דירה מקבלן – חשבו כבר על רוב הפרטים עבורכם. ולכן כדי לצאת לדרך (שיכולה להימשך גם 3-4 שנים), חשוב לענות על השאלה הכי בסיסית:

מה זה בית עבורכם?

האם אתם אוהבים אווירה צבעונית ותוססת או סביבה רגועה וסולידית? האם החללים המשותפים כמו הסלון והמטבח מהווים מקום מרכזי למפגשים משפחתיים שהם עיקר הפעילות בבית? הגדרת המאפיינים החשובים לכם במסגרת העבודה עם מעצב הפנים, היא שלב חיוני בדרך לתכנון ועיצוב סביבת המגורים, שתאפשר לכם באמת להרגיש כמו בבית.

על מנת לתת ביטוי מרבי לצרכים, חשוב לבחור בעל מקצוע שמצליח ליצור עמכם את החיבור הרצוי ולהבין את הראש שלכם. כדאי לזכור כי היכולות המקצועיות שלו יגיעו לידי ביטוי רק כאשר הן יפגשו את הצרכים הייחודיים שלכם.

לרדת לפרטים הקטנים

אחרי שהקדשתם הרבה מחשבה למהלך הפונקציונאלי, לאיפיון ההתנהלות היומיומית וכדומה, כעת יש להקדיש מחשבה גם לפרטים הקטנים. בשונה כאמור מבית קיים, בעת עיצוב בית חדש צריך להקדיש מחשבה לכל פרט שעולה על הדעת: מיצירת נישה לשמפו בחדר האמבטיה ועד החלום להיכנס לחדר ארונות גדול. מתכנון המקום למסילת הווילון ועד לסוג הידית וגופי התאורה. על כל הגורמים להילקח בחשבון כבר בשלב הבנייה.

חשיבות המיקום

בין אם מדובר בעיצוב בתים חדשים או קיימים, יש למיקום החדרים בחלל חשיבות עליונה. כך למשל כדאי למקם את הסלון בצד הדרומי שטוף השמש, בעוד חדרי השינה ימוקמו באזור הצפוני החשוך והקריר יותר. שיקולים נוספים הקשורים למיקום הם ההתאמה לשביל הגישה לבית והמיקום של החדרים השונים ביחס לבתי השכנים. לצד מיקום החדרים השונים בחלל, חשוב לקחת בחשבון גם את גודל הפתחים והמיקום שלהם, כדי לווסת את כמות האור הנכנסת לחלל בהתאם לייעוד של כל חדר.

תכנון בית מהיסוד הינו תהליך ארוך ומייגע שבסופו תזכו לבית חלומותיכם. ליווי בעלי מקצוע מנוסים יאפשר לכם לחשוב על הדברים החשובים באמת שלא ידעתם שצריך לחשוב עליהם בכלל.

WhatsApp chat