You are currently viewing עיצוב הבית

משפצים את הבית, בונים בית או קונים דירה? הגעתם למקום הנכון. הנה כמה דברים שכדאי שתדעו לפני הכל על עיצוב הבית.

למה צריך עיצוב פנים לבית?

לעיצוב פנים הבית ישנה השפעה גדולה עלינו ועל מצבינו הנפשי והפיזי. הבית שלנו הוא המקום בו אנו מחדשים אנרגיות, זה המקום בו אנו ישנים, אוכלים, המקום לבלות עם המשפחה והחברים, המקום לחזור אליו אחרי יום עבודה קשה, זה המקום שנותן לנו את השלווה והרוגע, את הכח לעשות כל מה שנרצה, זה המקום שמשקף מי אנחנו באמת.

היום הבית הוא גם המקום בו אנו עובדים. הרבה מאוד אנשים בוחרים לאחרונה את הבית כמרחב העבודה שלהם. בין אם הדבר נובע משיקולים כלכליים ובין אם מתוך צרכים פונקציונאליים של קירבה לילדים, שעות עבודה גמישות וכו'.

כך או כך, חשוב להבין שלבית תפקיד משמעותי בחיינו, וחשוב למקסם את החללים בו על מנת שישרתו אותנו טוב יותר. כמו בני המשפחה כך גם כל האלמנטים במרחב משפיעים על ההתנהלות בבית, על השמחה והאנרגיה.

כמות האור הנכנסת לבית, צבע האור, גובה התקרה, גודל חללי החדרים, מקומות האחסון, צבעים, זויות ראייה… כל אלו משפיעים הן פסיכולוגית והן פיזית על ההתנהלות בבית ובכוחם להשפיע על מצב רוחנו, תפקודנו ביום יום וכן על החיוניות בפעולותנו.

חשוב להבין את המרחב והאלמנטים המרכיבים אותו כדי לדעת לתעל אותו לצרכי השוהים בבית.

עיצוב הבית – מאיפה מתחילים?

כמו בכל תחום אחר, רצוי לשכור את שרותיו של מומחה בתחומו כגון אדריכל או מעצבת פנים שיהווה הגורם המקשר בין כל בעלי המקצוע השונים וישמש כמנהל הפרויקט ברמה התכנונית ולעיתים אף ברמה הפרקטית.

בעזרת שירותיה של מעצבת הפנים, ניתן יהיה לתכנן את כל היקף הפרויקט ובכך לשלוט ככל הניתן בכל שלב ובהשלכותיו השונות ולחסוך כסף וזמן יקר.

כמה עולה לעצב את הבית?

רבים שואלים אותי כמה עולה לשפץ את הבית. הסיבה שאין לכך תשובה חד משמעית היא שלבית אלמנטים רבים שיכולים להשפיע משמעותית על המחיר . האם הצנרת ישנה ויש להחליפה? מה מצב החשמל בדירה? מהי הרמה אליה רוצים להגיע מבחינת ריהוט, דקורציה וסטיילינג?

לכל שלב תכנוני יש השלכות רבות על התקציב ועל זמן הביצוע. לכן תחילה חשוב להגדיר את המסגרת התקציבית הנתונה, כך נוכל להבין את היקף העבודה, רמת הביצוע ורמת הגמר. לעיתים כדאי אף להגביל את השיפוץ לאזורים מסויימים בבית ולבצעם בצורה טובה ויסודית, ואת האזורים הפחות שימושיים , לבצע בשלב ב' או ברמה בסיסית ביותר.

כמה זמן לוקח לשפץ את הבית?

אורך השיפוץ נובע מהמצב הקיים, המצב הרצוי וטיב בעלי המקצוע. מעבר לכך, תכנון מקדים, מוקפד ומפורט בשיתוף עם כושר קבלת החלטות בבחירות השונות, יזרזו את תהליך השיפוץ ויאפשרו עבודה נכונה ומדוייקת יותר אשר תאפשר סינכרון של בעלי המקצוע והתייעלות בזמני הביצוע.

כחלק מהתכנון העיצובי, חשוב להגדיר לוחות זמנים עם מקדם בטחון להפתעות לא צפויות בדרך שהן חלק מכל שיפוץ.

לסיכום, בבואנו לעצב את הבית, עלינו להבין תחילה מהו התקציב שעומד לרשותנו עבור השיפוץ ועיצוב הבית מחדש מהו הלו"ז שאנו מחוייבים לו, מהם הצרכים של השוהים בבית, וסדרי עדיפויות של אלו.

לאחר שהבנו את היקף העבודה הנדרש, אפשר להתחיל בתכנון.

 

תהליך עיצוב הבית יכול להיות תהליך מהנה ומפרה.

אשמח להיפגש אתכם על כוס קפה ולראות כיצד נוכל יחדיו להפוך את ביתכם למקום שנעים להיות בו

אתם מוזמנים ליצור קשר 050-7870048

WhatsApp chat