You are currently viewing שיפוץ חדר רחצה

שלבי העבודה בשיפוץ חדר הרחצה

פירוק כל הכלים הסניטריים, החיפויים והריצוף, הוצאת החול המכסה את הצנרת, החלפה ו/או שיפוץ הצנרת הקיימת הוספת ו/או שינוי מיקום נק' חשמל, מיקום והתקנת אמבטיה, מילוי חול, ריצוף וחיפוי קירות ורצפה, התקנת כלים סניטריים וצביעת הקיר והתקרה

מהי מטרתו הנילוות של חדר הרחצה

חשוב תחילה להגדיר מהן מטרות החלל. האם זהו חלל פינוקים או חלל אחסון וכביסה, האם מיועד לילדים או לקשישים. כל אלו משפיעים על ההחלטות לגבי גובה הכיור, גובה המתגים, סוג הכלים הסניטריים, בחירה בין מקלחון למקלחת, גודל הארון ויחידות האחסון וכו'.

בחירת בעל מקצוע מתאים

את העבודות בחדר הרחצה מומלץ לא לבצע בצורה עצמאית. חוסר ידע וחוסר נסיון עלולים להביא לנזקים קשים ולהוצאות מיותרות. מומלץ לבחור בעל מקצוע מתאים, לראות עבודות שביצע ולבחון את רמת הגימור ואיכות העבודה, לשמוע המלצות אמינות וכמובן לבדוק האם נעים לכם לעבוד מולו.

מועד השיפוץ

את שיפוץ חדר הרחצה ניתן לעשות בכל עת. עם זאת, רוב האנשים מעדיפים לשפץ בתקופת הקיץ המאפשר להם לשהות מחוץ לבית בעת השיפוץ. כפועל יוצא מכך, יש אשר יעדיפו לשפץ את חדר הרחצה בתקופת החורף כדי לחסוך עלויות מכיוון שבעלי המקצוע פחות עמוסים.

הסכם עבודה עם בעל המקצוע

יש לקבל ממבצע העבודה אחריות של לפחות 3 שנים ולדרוש שימוש בחומרים ואביזרים המאושרים ע"י ממכון התקנים. במידה ואין זה כך, איכות העבודה צונחת ושחיקת החומר גדלה.

אינסטלציה וצנרת

מערכות הצנרת לניקוז המים והובלתם הינן החלק החשוב ביותר בשיפוץ חדר הרחצה. את תשתית הצנרת והאינסטלציה רצוי להחליף בעת שיפוץ חדר הרחצה מכיוון שבכל מקרה מרימים את הריצוף ורצוי לנצל את ההזדמנות למניעת דליפות ופיצוצים בעתיד. רצוי לוודא כי על הצנרת מוטבע תו התקן על מנת לוודא כי היא עמידה ללחץ ולחום המים החמים ביוחד.

צנרת S.P. הינה הצנרת המומלצת ביותר. צנרת זו כוללת 3 שכבות בידוד, עשויה פלסטיק עם מעטפת פנימית של אלומיניום ומותאמת להולכה של מים חמים.

צנרת נספת הינה צנרת פקסגול שהינה בעצם צינור מושחל אשר במקרה של פיצוץ ניתן להוציא את הצינור הקרוע ולהשחיל במהירות צינור חדש. צינורות הפלסטיק מגיעים במבנה של מרכזייה.

מיקום האסלה

מיקום האסלה מוגבל מכיוון שמיקומו נקבע בהתאם למיקום הקולטן שלרוב לא ניתן להזיז. ניתן להתחבר לקולטן בצינורות מוארכים המאפשרים הרחקת האסלה, אך הדבר לרוב יגרום ליצירת מדרגה בחדר או הגבהת הריצוף לשם העברת הצינור בצורה סמויה. רצוי לא למקם את האסלה מול הדלת אלא במקום מוצנע יותר.

נקודות חשמל בחדר הרחצה

יש לוודא כי כל נקודות החשמל מוגנות מים. יש למקם לפחות נק' מאור אחת חזקה בקיר או בתקרה.

ניתן למקם נק' מאור שקועה בתקרה או מנורה יורדת בפינת החלל, על מנת להעניק לחלל מראה אינטימי וחם.

יש למקם נק' חשמל לתנור חימום אשר לרוב ימוקם בגובה גבוה מעל האריחים.

ניתן למקם שקע מוגן מים באזור ארון הכיור לשימוש מברשת שיניים חשמלית, מכונת גילוח ופן.

גבס בחדר הרחצה

למרות החשש משימוש בגבס בחללים רטובים ניתן השתמש בגבס ירוק הכולל תוספים מיוחדים הדוחים רטיבות ומים. בנוסף, פלטות הגבס יחופו באריחים אשר יגנו עליהם מפני מגע ישיר עם המים. יתרונות הגבס מאפשרים הסתרת מתקנים סניטריים בצורה קלה ופשוטה כמו מיכל הדחה סמוי וקולטנים

אריחים לריצוף וחיפוי

יש לרכוש מלאי עודף של 10-20 אחוז משטח החיפוי והריצוף הצפוי מכיוון שאריחים רבים נשברים ונחתכים בפינות החדר ובחיבור עם הכלים הסניטריים השונים.

לחומר המילוי הרווח בין האריחים בריצוף ובחיפוי קוראים רובה כאשר המרווח התיקני בין המרצפות הינו 3 מ"מ. ניתן למצוא בשוק רובה אקרילית ורובה אפוקסית כשזו השניה יקרה אך עמידה יותר.

כיום ישנם אריחים מנוסרים אשר אינם מחייבים שימוש ברובה וניתן להצמידם זה לזה בעת הריצוף עצמו. עם זאת, מכיוון שהאריחים צמודים זה לזה, חשוב שהעבודה תהיה מדוייקת מוקפדת. כך גם עבודת האיטום.

ניתן להשתמש באריחי ריצוף כחיפויי קיר אך לא להיפך מכיוון שאריחים שנועדו לחיפוי קיר עלולים להיות דקים, שבירים וחלקים מדי לנשיאת משקל ברצפה.

צביעת חדר הרחצה

צבע מסוג אקרינול הוא המומלץ ביותר לתביעת חדר הרחצה מעצם היותו צבע נגד עוש ופטריות.

במידה ואים בעיות של עובש, ניתן לצבוע בפוליסיד עמיד מים ונושם, נגד אדים.

מחיר שיפוץ חדר רחצה

מחיר השיפוץ נובע ממספר אלמנטים כגון- גודל ומיקום החלל, מספר הכלים הסניטריים ונק' המים, סוג הכלים הסניטריים ואופן התקנתם- אמבטיה או מקלחון, אסלת מונובלוק או אסלה תלויה עם מיכל הדחה סמוי, מספר נק' חשמל, סוגי אריחי הריצוף והחיפוי וגודלם- פסיפס ואריחים קטנים יותר מייקרים את עלות העבודה מכיוון שדורשים דיוק, עדינות, חומרים מיוחדים וטיח ובהתאם לכך גם משך העבודה מתארך. אלמנט משמעותי בתמחור הינה הצנרת וסוגה- האם מחליפים צנרת קיימת, מה אורך הצינור והתוצרת- צנרת SP יקרה פי 3 מצנרת פשוט אך המחיר משתלם

לסיכום

שיפוץ חדר הרחצה יכול להיות הרפתקאה נעימה ומפנקת במידה ומתכננים אותה כראוי.

חדר הרחצה חייב להיות מעוצב דבר ראשון בצורה פונקציונאלית וחכמה עקב השיקולים הבטיחותיים הרבים הכרוכים בכך. עם זאת, זהו חלל מפנק ומרגיע אשר מהווה מפלט נעים בסוף יום ארוך.

תכנון חדר הרחצה עם מעצבת הפנים יגדיל את הסיכויים להשיג את מטרותיכם הפונקציונאליות והעיצוביות, ויאפשר לכם לחסוך בעלויות מיותרות בשל התכנון המוקפד, המקצועיות והראיה הכוללת.

במידה והתקציב אינו גבוה, ניתן להתייעץ עם מעצבת הפנים במפגש ייעוץ חד פעמי אצלכם בבית.

 

WhatsApp chat