You are currently viewing עיצוב דוכן תכשיטים

זה נכון שיהלומים מבריקים ומנצנצים למרחוק אך כיצד בכל זאת נוכל לכבוש את עינה של האישה המסתובבת בקניון בו קיימים אינספור גירויים ויזואליים?

הארת דוכן התכשיטים

בעת תכנון הדוכן, נבין תחילה כיצד נוכל להאיר את הדוכן והתכשיט באור הנכון לו בתוך החלל הגדול והמואר של הקניון. הארת דוכן התכשיטים מתחלקת למספר אזורים ואופנים.

תחילה נטפל בהארת חזיתות הדוכן והשלטים- על מנת לשוות לדוכן מראה יוקרתי ואסתטי, נרצה לחפות את חזיתות הדוכן במיתוג מודפס בעל הארה אחורית שוטפת ואחידה. תאורה פלורסנטית או תאורת לד מאפשרים הארה חסכונית לאורך זמן ובכך יתקבלו משטחים רחבים מוארים ובולטים. את הגרפיקה נחפה במשטח פרספקס או זכוכית לקבלת מראה מבריק ואסתטי. את משטחי התצוגה עליהם מונחים המוצרים והתכשיטים השונים נתכנן בעזרת משטחי פרספקס או זכוכית חלבית בשילוב תאורה נסתרת תחתונה. את גוון האור – לבן או לבן חם נתאים לאופי המוצרים והמראה אותו נבקש ליצור. ניתן להוסיף נורות דקרויקה נקודתיות המאירות על התכשיט עצמו הארה ישירה ומעניקות אור חם ואדמדם.

מיתוג ובידול הדוכן

בעת תכנון ועיצוב דוכן התכשיטים נרצה ליצור עולם קסום ואידאלי אשר יעניק ללקוחה תחושה של הגשת חלום, של השגת מטרה נכספת . תחושה שהיא יכולה וצריכה לרכוש את המוצר כדי להשלים לעצמה את המראה המבוקש. הדוכן צריך להיות נגיש, פונקציונאלי ונקי כך שהעין תקלוט את המוצר ולא תעמיס ויזואלית על המראה הכללי.

עיצוב דוכן התכשיטים זהה מבחינות מסוימות לעיצוב חנות. בעיצוב הדוכן נבקש ליצור את העולם הייחודי למותג ונשתמש בפלטת הצבעים והחומרים המאפיינת את המותג. לדוגמא מותג המאופיין בפרחים או בחומריות של עץ מסוג מסוים, יקבל דוכן בעל מאפיינים זהים ובמינון נכון. עיצוב הדוכן זהה גם לעיצוב תכשיט נוסף בקולקציה אשר בולט למרחוק ובעזרת מבט חולף ניתן להבדילו מבין כל הדוכנים שסביבו ולדעת בדיוק של מי הדוכן הזה.בעיצוב דוכן תכשיטים בקניון נרצה לספר סיפור, את סיפור המותג. מאיפה הגיע, מהן מקורות ההשראה של היוצר בעת יצירת הקולקציה וכו' זאת כדי ליצור קשר אישי וישיר עם הלקוחה באופן בו המותג יובדל מכל המתחרים המסחריים והרשתות הגדולות.

עיצוב ייחודי של דוכן התכשיטים

ללקוחה החולפת בקניון יש הרבה מאוד גירויים ויזואליים ומעט מדי זמן לבחון את כולם. בעזרת עיצוב נכון של דוכן תכשיטים נוכל לכבוש את תשומת ליבה ולעורר עניין אשר יגרום לה לעצור ולבחון את המוצרים. לקוחות יעדיפו להגיע אל דוכן מעניין ויוצא דופן אשר אולי יחשוף בפניהן מוצרים שלא הכירו או יעניק להם חוויה ייחודית תוך רכישת מוצר ייחודי רק להן. הלקוחה הישראלית מחפשת את הדבר הבא, את המוצר החדש, את העיצוב שיאתגר את כל מה שהכירה עד כה. התחרות בקניון גדולה ולכן חשוב להיות מעודכנים הן מבחינת המוצרים והן מבחינת עיצוב הדוכן הייחודי.

בחירת חומרים איכותיים

טעות לחשוב שדוכן תכשיטים מיועד לתצוגה בלבד. כיום ניתן לראות דוכנים רבים אשר בעזרת שטח נרחב מאפשרים ללקוחה פינת ישיבה למנוחה, פינה ישיבה בצד דלפק אשר מאפשר לה לבחון את המוצרים ולקבל ייעוץ והתאמה פרטנית של המוצרים לגוון העור שלה, לתקציב ובכלל ליצירת תחושה כי הרכישה היא בלעדית וייחודית.

בנוסף לכל אלו, יש לזכור כי עיצוב דוכן תכשיטים חי ומתקיים כמו כל דוכן אחר בקניון ויש להקפיד לבנות את הדוכן מחומרים עמידים לוונדליזם, חומרים בעלי דרגת שחיקה גבוהה ולאבטח את הקופה והמוצרים היקרים בארון נעול או כיסוי הדוכן כולו בסוף היום. במהלך היום נקפיד להציג את התכשיטים בתוך ויטרינות / אקווריומים מזכוכית אשר יאפשרו להגן על המוצרים מפני גניבות צד אחד ומצד שני יעניקו לתכשיטים הוד והדר.

מיקום שלט התצוגה בדוכן

במידה והנהלת הקניון מאשרת זאת, רצוי למקם שלט תצוגה גבוה יותר מהדוכן עצמו כדי שהלקוחה המטיילת בקניון תוכל להעיף מבט ולקלוט בין רגע את הדוכן מבלי לראות את כולו. השלט כמובן יעוצב בצורה משלימה לצורת הדוכן ולשפת המיתוג כולה.

בכלל בעיצוב, ובעיצוב דוכן תכשיטים בפרט, חשוב לטפל באופן מושכל ואסתטי בכל פרט בדוכן. החל מחיבורים ופרזולים ועד שלטי תצוגה , תאורה ובחירת החומרים.

WhatsApp chat