You are currently viewing עיצוב משרד

המשרד בו אנו עובדים משמש כבית השני שלנו. חלקנו אף משלבים בין השניים והופכים את הבית למשרד לפני או אחרי שהמשרד הופך לבית. כך או כך, את רוב שעות היום היפות שטופות השמש אנו מבלים בין קירות ומסכי מחשב לכן ישנה חשיבות עליונה לעיצוב סביבת העבודה.

גם בעיצוב משרד קטן או משרד ביתי, עיצוב החללים במשרד אינו שאלה של יופי ואסתטיקה בלבד. על החללים השונים לאפשר סביבת עבודה פורה ויצירתית ולהעניק לעובדים את היכולת לעבוד בצורה טובה ובריאה יותר. בד בבד הם צריכים לייצג את העובדים ואת החברה בצורה ראויה ונאותה. לכן בבואי לעצב משרד אני  שמה דגש על מספר אלמנטים-

עיצוב משרדים – שימוש בחומרים

עד כמה שננסה להפוך את המשרד לבית או לפחות לחלל נעים ומפנק, עדיין המשרד אינו ביתנו ולכן חשוב לבחור את כל המרכיבים בחלל באופן כזה שיעמוד בסטנדרטים הנדרשים לחללים ציבוריים החל מחומרים עמידים לוונדליזם ועד חומרים בעלי תקן כיבוי אש. הבחירה למשל בשטיח מקיר לקיר מאפשרת תחושה נעימה ועוטפת אך חשוב לבחור שטיח בעל תו תקן אש, שערות קצרות לניקוי קל ובעל דוגמא המשכית כך שתטשטש את הכתמים והלכלוך במידת הצורך.

תכנון תאורה במשרד

כיאה לתאורה בחללים גדולים וציבוריים, התאורה המתוכננת במשרד חייבת להיות תאורה חסכונית (לד או פלורסנט) וכיאה לתאורה בחלל עבודה, נדרשת בעיקר תאורה שוטפת כזו שתאפשר חלל מואר באופן אחיד ונעים לעין ולעבודה. מומלץ לשלב בנוסף לתאורה השוטפת גם תאורה דקורטיבית חמה ונסתרת כגון תאורה שקועה בקיר, ספוטים תקרתיים להארה נקודתית של פרטי אומנות או אהיל תקרתי יורד מעל עציץ או פינת ישיבה המשמש כאלמנט דקורטיבי בחלל.

עיצוב משרד – תכנון פונקציונאלי של המשרד על פי ייעוד חלל העבודה

יש להבדיל בין משרדים המקבלים לקוחות וספקים לבין משרדים המיועדים לעובדים בלבד, או אפילו מספיק להבדיל בין האזורים השונים במשרד עצמו כדי לקיים עולם שלם בו יוכלו העובדים לממש את המיטב מכל חלל וחלל. באזור האופן ספייס ומשרדי העובדים שאינם מקבלים לקוחות אני תמיד ממליצה להתפרע. לבחון מיהם האנשים שעובדים שם, מה הם חושבים, איך הם מתנהגים, מה חסר להם ומה הם אוהבים לעשות בשעות הפנאי שלהם. כך נוכל לבצע התאמה מלאה להווי המקום מבלי להעמיס עליהם סביבת עבודה מוקפדת ונוקשה. באזור הקבלה, חדר הישיבות וחדר המנכל מומלץ לרוב לבחור בגישה מאופקת יותר המציגה פן רציני, אחראי ויוקרתי. כל זה מותאם כמובן לאופי החברה ומה שהיא מעוניינת לשדר ללקוחותיה. במשרדי פרסום לדוגמא רצוי דווקא ליצור חללים "משוגעים" יותר כדי לייצג את החשיבה יוצאת הדופן והיצירתיות כערך עליון.

עיצוב משרד – שימוש ייעודי בפלטת צבעים וסגנונות עיצוב

כל עבודה דורשת ריכוז ולכן לרוב לא נעמיס יתר על המידה באלמנטים ובצבעוניות. חשוב להשתמש במינונים ובצבעים נכונים בהתאם לאופי הפעילות בחלל. אפשר לבחון את השפעות הצבעוניות על גוף האדם לפי תורת הפאנג שוואי. חללים טובים להתפרע בהם הם חדרי האוכל, חללי מעבר למיניהם, המטבחון או פינת המנוחה, שם נרצה להעניק לעובדים מקום מפלט מהעבודה השוטפת ותחושה של הפסקה במקום אידאלי מחוץ לקירות המשרד. גם בנושא הצבע, ואולי בעיקר בנושא זה, חשוב להתאים את הצבעים בחלל לפעילות המתקיימת בו. במשרדים המאתגרים את העובדים לצאת מהקופסא ולחשוב יצירתי, חשוב לייצר חללים המאפשרים זאת ומעוצבים בצורה יצירתית, אומנותית ומוחצנת ככל האפשר.

לסיכום

לכל משרד ומשרד יש אופי ייחודי לו הנובע מהגישה העסקית, המיצוב, המיתוג, העובדים והמנהלים. האנשים הם אלו העושים את החלל ולכן יש להתאים אותו אליהם או לאופן בו הם מעוניינים להציג את עצמם.

WhatsApp chat