הקמת ביתן בתערוכה טומנת בחובה הבטחה גדולה: אפשרות להיחשף לזרם בלתי פוסק של מבקרים ולקוחות פוטנציאליים. אך כדי לממש את ההבטחה, צריך לצלוח אתגר לא פשוט: להתחרות על תשומת ליבם של המבקרים, ביחד עם עשרות ביתנים סמוכים – ולעשות את זה בהצלחה. הפרס הוא הגדלת התנועה של המבקרים לביתן. איך עושים את זה?
דרכים למשיכת תשומת לב באמצעות עיצוב הביתן
ביתן בתערוכה הוא למעשה כמו מוצר מוגדל: המבקרים מביטים עליו ממרחק כמו מוצר, שצריך ליצור רושם ראשוני חיובי ולעורר סקרנות תוך כמה שניות. במובן הזה הביתן הוא כמו מוצר אחד בתוך מדפים עמוסי גירויים בסופר. אז איך גורמים לו לבלוט?
עיצוב ביתן יוצא דופן –
כמו בסופר, כך בתערוכה: צריך לחשוב מחוץ לקופסה כדי למשוך תשומת לב. אפשר בין היתר להשתמש בצבעים עזים, צורות גדולות, שילובים חזותיים יוצאי דופן. הכול כמובן במינונים נכונים ובהתאם לערכי המותג – מה שמוביל אותנו להמלצה הבאה.
העברת המסרים הרצויים –
עיצוב ביתן לתערוכה צריך להיות יוצא דופן מצד אחד, אך מחובר לערכי המותג ולמסרים שהוא אמור להעביר מהצד השני. לכן חשוב שהשפה העיצובית והצורות שבהן נעשה שימוש, יהיו מחוברות לרוח המותג.
ליצור חוויה רב-חושית –
ככל שהביקור בדוכן יפעיל יותר חושים, כך הוא ייצור רמות גבוהות יותר של גירוי ומשיכה. מעבר לפן הוויזואלי מומלץ לנגן ברקע קטע מוזיקה ברוח ערכי המותג, ולאפשר למבקרים לגעת במוצרים כדי להעצים את החוויה. כדי להשאיר אותם עם טעם של עוד (תרתי משמע), אפשר לשלב בביתן מתוקים או פינת קפה.
עמידות לשחיקה ולכלוך –
תוך זמן קצר יחסית אמורה לפקוד את התערוכה כמות גבוהה של מבקרים. על הדוכן להיות ערוך לכך באמצעות שימוש בחומרים עמידים לשחיקה ו-ונדאליזם. כך למשל יש להשקיע מחשבה ברצפה שתהיה עמידה לדריכה מרובה. חשוב גם להשתמש בחומרים עמידים ללכלוך וקלים לניקוי.
הקמה מהירה של ביתן –
בשל זמן ההיערכות הקצר, חשוב לוודא שעיצוב הביתן לתערוכה יהיה מודולרי, ויאפשר הקמה תוך לילה אחד של עבודה בנוסף לחשיבה על חומרים ופרטי פרזול פריקים.
הבנת מאפייני ביתן בתערוכה מחד ושפת המותג מאידך – תסייע לכם למצות את מלוא הפוטנציאל בדרך למימוש ההבטחה. שיהיה בהצלחה!