You are currently viewing עיצוב חנות תכשיטים – כלים תומכי מכירה

עיצוב חנויות – לתמונות לחץ כאן

 משחר ההיסטוריה, התרבות האנושית סוגדת לתכשיטים וליהלומים. סוד הקסם שלהם טמון במאפייניהם הייחודיים, שהופכים אותם למשאת נפשם של אנשים ונשים רבים ברחבי הגלובוס למרות מחירם הגבוה. כיצד אפשר להביא לידי ביטוי את אותם מאפיינים בדיוק כדי למשוך את העין ולעודד מכירה, במסגרת עיצוב חנות תכשיטים?

לקחת את הדברים בפרופורציות

עיצוב חנות תכשיטים שונה מעיצוב חנויות בגדים למשל. הפריטים המוצגים הינם קטנטנים ואילו ההילה סביבתם אינסופית. כדי להביא את העוצמות הללו לידי ביטוי, צריך לדעת כיצד למקד בהם את תשומת הלב בחלל הגדול. עיצוב פנים של חנות תכשיטים צריך להתחיל מהמוצר עצמו וסביבו לבנות את כל העיצוב והתנועה בחלל. חשוב להקפיד שעיצוב החנות לא יהיה רועש מדי או מסנוור מדי כדי למנוע הסחות דעת מהמוצר הנכסף הקטנטן.

תכנון נכון של התאורה

סוד המשיכה של התכשיט נובע בין היתר מהברק, הבוהק והנצנוץ שמושך את העין. אותן תכונות ייחודיות של התכשיט צריכות לקבל ביטוי הולם באמצעות תכנון נכון של התאורה. בהקשר זה התכשיטים הם כמו אוכל, שצריך להאיר בגוונים מחמיאים כדי לעורר את התיאבון.

תכנון תאורה בחנות תכשיטים צריך להתחשב בחומרים השונים מהם עשויים התכשיטים – כל חומר וכל תכשיט מגיב לתאורה בצורה שונה. מעבר לתכשיט עצמו, חשוב לא פחות להאיר באור חיובי גם את האדם שעונד אותו: ממש כמו בחנות בגדים, תאורה שתחמיא ללקוחה העונדת את התכשיט מול המראה, תשמש ככלי מכריע בעידוד המכירה.

עיצוב שטחי התצוגה

בשל שווים הרב של התכשיטים, נרצה לשלוט על הנגישות אליהם באמצעות הצבתם בארון אחסון מאובטח. לכן לעיתים, לא תמיד, במסגרת עיצוב חנות, נציב את התכשיטים בתוך אקווריום זכוכית או פרספקס- חומרים שקופים שמשתלבים היטב עם התאורה בחנות והניצנוץ הרצוי, ועדיין נותנים מענה לשיקולי הביטחון.

חומרים

מכיוון שחשוב לנו להראות את התכשיט במלוא הדרו נרצה למקמו בצד חומר המנוגד לו כדוגמת עץ. העץ מעניק את החמימות, הטבע, הפשטות והגסות, כל אותן תכונות המנוגדות לתכשיט לכאורה אך מעצימות אותו בעצם הניגוד.

תכנון תאורה של חנות תכשיטים הינו תכנון מוקפד ומאופק המתאים עצמו לקהל יעד ייחודי ולמוצרים קטנים ואיכותיים בעלי תכונות דומיננטיות בחלל.

WhatsApp chat