כיצד משתלבת הטכנולוגיה בעיצוב מסעדה?
חלק ניכר מהחוויה שלנו במסעדה מושפע מהנראות שלה. השפה הוויזואלית נקלטת באופן מידי דרך החושים ויוצרת רושם ראשוני, ורושם ראשוני אינו נוטה להשתנות בקלות. בידינו, בעלי מסעדות ומעצבים, לחשוב על החוויה שהיינו רוצים להעניק ללקוח, וליישם אותה (בעיקר) בעזרת עיצוב המקום. עם ההתפתחות המואצת והנגישות של טכנולוגיה בחיינו אלמנטים ממנה משתלבים בשנים האחרונות גם בעיצוב מסעדות ויוצרים אפקט משמעותי. על כן, הפכה הטכנולוגיה לאחד הכלים באמצעותם אנו משפיעים על חוויתו של הסועד.
גם בעיצוב וגם במטבח
טכנולוגיה מאפשרת העצמת החוויה והקונספט של המקום. בין עם באמצעות חומרים שמשדרים קידמה ואורבניות, שימוש בחיתוכים חדים וצבעים עזים, או שימוש למעשה במכשירים טכנולוגים. מסכים המציגים סרטונים ואימג'ים מתחלפים היוצרים תחושה של תנועה, תפריטי טאבלט, קירות שמציגים גרפיקה מורכבת שיכולה להשתנות אחת לכמה זמן ולמעשה מייצרת אפיקים נוספים שלא ניתן לקיים ללא השימוש בטכנולוגיה.
אחת הדוגמאות הישראליות היא ברשת ההמבורגרים BBB. בכל סניפי הרשת ישנם מסכים ליד כל שולחן אשר מציגים משחקים שניתן להעביר איתם את הזמן עד שיגיע האוכל.
בנוסף, הטכנולוגיות משתלבות גם במטבח ועוזרות לייצר טעמים ומרקמים חדשים ומעניינים במזון. שפים רבים מתהדרים לאחרונה במיכשור מתקדם שמאפשר לשנות מצבי צבירה של נוזלים וחומרי גלם שונים ולכן ניתן לראות שדרוגים ושיפורים יוצאי דופן בתכנון המטבח במסעדה. התוספות הטכנולוגיות הללו מאפשרות ליצור עולם ייחודי לכל מסעדה, שמתרגם לחוויה ייחודית ללקוח שמותירה רושם חזק וחיובי כי בעולם המסעדות בידול הוא הסוד.
מצלמים לפני שטועמים
רוב הלקוחות מצלמים את המנה לפני שטועמים אותה, מעלים לאחת הרשתות החברתיות ועושים צ'ק אין. עיסוק בנראות המנה מאלץ אותנו להשקיע באלמנט הוויזואלי של המוצר. בין אם באופן ההגשה, בחירת כלי האוכל, השולחנות – הכל. יתרה מכך, לקוחות רבים ייבחרו להגיע למקום מסוים בעקבות התמונות שהועלו לרשת והרושם הפופולרי שזה יוצר. מצב זה מביא לכך שחלק מה"אחריות" על יחסי הציבור של המסעדה עובר לידיו של הלקוח. זה אומר שיש לדאוג לחוויה מרשימה ואסתטית שתנעים את זמנו של הסועד ותהיה אטרקטיבית מספיק כדי שיצלם ויעלה לפרופיל המקוון שלו.
טכנולוגיה ידידותית לסביבה
לא פחות חשוב, או שמא הכי חשוב, הטכנולוגיה מאפשרת לנו ליצור חללים ירוקים, ברי קיימא במסעדה, בה יש כל כך הרבה אוכל וכל כך הרבה אנרגיה. בעזרת גידול גינות פרטיות, השקייה במים ממוחזרים, דשן טבעי, חללים מוארים בהתאמה לשעות היום וצריכת אנרגיה חכמה למיכשור הרב ועוד לא מעט פעולות פשוטות, ניתן לייעל את הוצאות המסעדה הגדולות וכן ליצור עשייה מבורכת עבור הסביבה, עבור הלקוחות ועבור בעל המסעדה.
לסיכום, ישנן כמה וכמה דרכים באמצעותן ניתן לשלב טכנולוגיה במסעדה. מעצב פנים טוב ידע לגייס את שלל האפשרויות הטכנולוגיות לכדי התאמה ויצירה של קונספט ההולם את אופיה של המסעדה, מיקומה ואופן ההתנהלות בה. לעיתים הטכנולוגיה תהיה קונספט עצמו ולעיתים היא תאפשר לקחת קונספט קיים כמה רמות למעלה. הן ברמה הקולינרית, הן ברמת חוויית הלקוח והן ברמת התפעול היומיומי.