חנות מזמינה ומעודדת מכירה היא כזו שהעיצוב בה מוקפד, מבליט את המותג ומוביל את הלקוחות אל המקומות האסטרטגיים בתוכה. אז איך מעצבים חנות שהיא גם יפה, גם חכמה ויש לה את רמת התחכום המדוייקת ? הנה כמה עצות:
חלון הראווה
חשבו על חלון הראווה כעל 'כרטיס הביקור' של החנות בעיניי עוברי האורח. עליו להיות מזמין, מכירתי ולא עמוס מדי. בחרו להציג בו את הפריטים הנמכרים ביותר שלכם או את אלו שאתם מעוניינים לקדם. חלון הראווה יציג את האווירה של המותג על מנת לגרות את הלקוחות ולהוביך אותם פנימה להתרשמות משלל המוצרים הנוספים בתוך החנות.
אם יש איזשהו גימיק שאתם יכולים להציב בו, כזה שיתכתב עם השפה העיצובית ולא יעמיס, השתמשו בו. למשל, להגדיל את אחת התמונות מהקטלוג לממדים ענקיים ולהציב בכניסה לחנות כדי למשוך לקוחות גם מרחוק, מסך עם גרפיקה מתחלפת או מחשבון מידות לפי מבנה גוף, מה שעושה לכם את זה. חלון ראווה ייחודי ומזמין ימשוך את תשומת הלב של הלקוחות הפוטנציאלים ואף את אלה שלא תכננו לקנות כלום היום.
נקודות מיקוד
חנויות לרוב מכילות שלל פריטים וצבעים וכל המידע הזה יכול להעמיס על תשומת הלב. דאגו לייצר נקודת מיקוד עיקרית או נקודות מיקוד שונות בתוך החנות באמצעות היררכיה בין הפריטים. מה במרכז ומה בצדדים, ייצרו מפלסים שונים שיעשו סדר ללקוחות סדר בעיניים. מעצבים מכירים את 'חוק השלשות' בחנויות. כל מחלקה או אזור בחנות בו מוצגים שלושה פריטים שונים כאשר אחד מהם במרכז והשניים האחרים בצדדים.
כמו גם, ניתן לייצר נקודות מיקוד שונות באמצעות לוגו על הקיר, או מספר לוגואים בגדלים שונים כאשר אחד בגודל מרכזי. אלה דוגמאות בלבד ויש לבחון כל מקרה לגופו בהתאם לגודל החנות והתוצאה הרצויה.
תאורה מחמיאה
דרך נוספת לייצר נקודות מיקוד בחנות היא באמצעות התאורה. ספוטים שיצרו שלוליות של אור, אזורים מוארים יותר לעומת אזורים מוארים פחות יעזרו לכוון את הלקוח בין המדפים השונים.
בנוסף, יש לבחור סוג תאורה מחמיא, מזמין ומתאים לסחורה הנמכרת. לדוגמא, בחנות תכשיטים נרצה להשתמש בתאורה רכה ועדינה ואילו בחנויות הפארם נשתמש בתאורה לבנה וחזקה.
חוויה כוללת
אחת המגמות ההולכות וגדלות בתחום הקמעונאיות הוא מכירת מוצרים נלווים למוצרים העיקריים של החנות. למשל, בחנות בגדים נמכור גם אקססוריז, בחנות נעליים נמכור גם תיקים, וכדומה. חשבו על מוצרים נלווים שיתאימו לחנות שלכם.
לסיכום
יצרו תצוגה מזמינה על ידי סידור נכון של חלון הראווה, תאורה מחמיאה ונקודות מיקוד בחנות כדי לעשות קצת סדר בשפע. מוצרים נלווים הם תוספת חיובית שתהפוך את החוויה בחנות לכזאת שהלקוח יכול לסגל לעצמו סגנון חיים המותאם לסגנון החיים המוצע בחנות ובכך ליצור הזדהות מוחלטת, לקוחות נאמנים ושגרירים / דוגמנים טבעיים.