לא פעם, עוד לפני שאני מתחילה לעצב חלל מסוים, הבעלים מביעים בפני את רצונם שהעיצוב הסופי יהיה יפה. "תעשי שיהיה יפה" מבקשים. מי שמבין ולו במעט במה כרוך ניהול של עסק, מבין כי הבקשה ליופי בלבד, מפספסת את מטרת הצורך בעיצוב מקצועי של מסעדה או חנות.
עיצוב הוא קודם כל תכנון פונקציונאלי. גיבוש פרוגרמה, התאמה לצרכים, לפונקציות השונות המתרחשות בחלל, הגדרת ציוד ויצירת מעברים נוחים, תכנון תאורה ומערכות שונות וסינכרון בין כל אלו ועוד, עד שבסופו של דבר אנו יוצרים מפעל שלם או מערכת ענפה שמאפשרת לתת שירות ומוצרים ברמה גבוהה כפי שראוי לאותו העסק. תוך כדי יצירת היסודות למפעל הגדול הזה, אנו חושבים על החוויה בחלל, על הסאונד, רמת הטמפרטורה, אופי האנשים ומה בעצם קורה בחלל.
בחירת החומרים, הצבעים, סוגי הכסאות, חיפויי הקיר, גופי התאורה ועד הידית הכניסה, כל אלו הינם נגזרת של המהות המזוככת של כל המפעל הזה. גוף התאורה לא נבחר סתם כי הוא יפה אלא כי האור שהוא מפיץ מעניק למנות שיוצאות מהמטבח להראות במיטבן. הכסאות שנבחרו לא נבחרו סתם כי הם יפים אלא מתוך מחשבה על משך האירוח שבעל העסק מעוניין להעניק לסועדיו.
למשל כסאות נמוכים ללא משענת יקצרו את זמן האכילה והשהייה של כל לקוח לעומת כסאות עץ גבוהים, מרופדים ומחבקים שאפשר לאכול, לישון ולנוח בתוכם ומן הסתם יאריכו את משך השהייה של האורח. בחירת סוג הרצפה אינו נבחר רק בשל היותו יפה אלא כי הגוון מאפשר כניסה ויציאה של אנשים רבים מבלי להראות מלוכלך או שחוק. כל פריט בחלל מתוכנן בקפידה וממוקדם בו לאחר מחשבה רבה ומדוייקת.
מבחינתי כמעצבת, היופי הוא הבונוס. כשלקוח חוזר שוב ושוב ואומר שיפה לו בעיניים, זה אומר שהצלחתי ליצור אצלו את החוויה הנכונה שתהיה מסונכרנת עם המוצרים הנמכרים בחלל, האג'נדה השיווקית של העסק, המוזיקה, אופי השירות וכל אותם פריטים ופונקציות שמתרחשות ברקע, כשאף אחד לא שם לב אליהם או לחילופין כשהן לא מפריעות ללקוח לראות את כל היופי הזה.