You are currently viewing מעצבים חנות? שלושה דברים שאסור לכם לעשות

מבין מגוון החנויות הקיים, על כל חנות לבלוט במאפייניה הייחודיים. עליה לדבר בשפה שתפנה אל קהלי היעד ולדאוג לחוויית לקוח ברמה גבוהה, כדי שהלקוחות יצאו מרוצים וירצו לחזור שוב. עיצוב הוא אחד האמצעים בדרך למטרה, והוא מכיל כללי עשה ואל תעשה. לאחר ניסיון של שנים רבות בתכנון ועיצוב חנויות ודוכני מכירה, אלה שלוש הטעויות הנפוצות שאתם ממש לא רוצים לחזור עליהן:

1. עיצוב פנים הוא אמצעי, לא מטרה –

עיצוב הוא אמצעי לבטא את שפת המותג, לפנות לכל הלקוחות באופן מידי בשפה שאינה מילולית ולעזור לנו למקסם מכירות. פעמים רבות אני נתקלת בחנויות שמעוצבות באופן מוגזם וחסר פרופורציות שמפספס לחלוטין את המטרה, או מעפיל על המוצרים. עיצוב גרנדיוזי וחסר תכלית או ניסיון לקלוע לכל הטעמים, ייצור חלל כאוטי, לא מזמין ולא יעודד מכירה.

סוף מעשה במחשבה תחילה – שפת המותג והאג'נדה העסקית והשווקית של העסק, הם אלו שצריכים להוליד את הקונספט העיצובי ולהנחות את כל תהליך העיצוב. העיצוב משרת את המותג, ולכן הוא האמצעי ולא המטרה.

2. לא רלוונטי –

אם אמרנו להקפיד שהעיצוב לא ישתלט יותר מדי על המוצרים עצמם, אז כמובן גם להקפיד שפריטים לא שימושיים ישתלטו על המצרים שלכם. אחד המאפיינים שבאמצעותם ניתן לזהות עסקים שפועלים זמן לא קצר, הוא הצטברות של פריטים ישנים שאין להם שימוש בתוך העסק. מקרר משקאות ישן, כוורת מדפי תצוגה שהפכה להיות בוידעם מאובק ועוד כל מיני מזכרות שפעם היה להן שימוש נחשק והיום כבר לא. ונחשו מה, בעלי עסקים רבים מסרבים להיפרד מהם ואף מכים חטא על פשע ומצמידים את הפריטים אל חלון הראווה כדי לפנות מקום בתוך העסק עצמו. במקרה הזה המסקנה ברורה: מה שכבר לא רלוונטי,לזרוק לפח, אחרת העסק יהפוך להיות לא רלוונטי (תופתעו לשמוע כמה זה נשמע ברור מאליו, ומרבית בעלי העסקים לא שמים לב שהם עושים זאת). רושם ראשוני נוצר בשניות וקשה מאוד לשנותו. הדבר הראשון שהלקוחות שלכם צריכים לראות הם המוצרים הכי נמכרים שלכם וכמו בתהליך חיזור, עליכם לפתות אותם כל הדרך אל פנים העסק.

3. לא לנוח על זרי הדפנה –

השקעתם בעיצוב, דאגתם לזרוק את הזבל והרהיטים הישנים החוצה ואתם עומדים ביעדי המכירה – יופי. כאן לא תמה המלאכה. עליכם לקיים ביקורת שוטפת על התנהלות העסק – בסוף כל חודש להוציא דו"ח מהקופה ולראות מהם המוצרים שנמכרו הכי הרבה ואותם להבליט. את המוצרים שנמכרו הכי פחות להזיז הצידה או להקצות להם מקום קטן יותר. נתקלתי לא פעם בבעלי עסקים שבטוחים שמוצר מסויים הוא המוצר הנמכר ביותר עד כדי כך שחשבו שהעסק מבוסס בעיקר עליו, ואילו להפתעתם, דוחות סוף החודש סיפרו סיפור שונה. העסק שלכם הוא דינאמי, ואתם שוקעים במטלות ולא תמיד קל לעקוב אחר ההתנהלות השוטפת של העסק אך חשוב שהמספרים ידברו כדי שלעסק יהיה עתיד ממושך תוך מקסום רווחים.

לסיכום, העסק שלכם הוא רב ממדי. התמקדות בתחום אחד שלו תוך הזנחת תחומים אחרים תפגע ברווחיות של העסק. חשוב להשאר עם היד על הדופק כדי להבטיח המשך פעילות ותנופה כלכלית. שיתוף פעולה עם בעלי מקצוע מנוסים בתחום תכנון בתי אוכל ועסקים בתחום המזון והמשקאות, יכול להבטיח שהעסק לא ילך לאיבוד בין כל המשימות השוטפות ואף יקבל זהות מוגדרת שתוביל אותו הלאה.

 

WhatsApp chat