You are currently viewing עיצוב דירת קבלן

 

כשזה מגיע לרכישת דירה לרובנו יש פנטזיה על בית החלומות שיעוצב בדיוק על פי מידותינו. אבל פנטזיות בצד, אחד הפתרונות הנוחים והמקובלים כיום הוא רכישת דירת קבלן. דירת קבלן אמנם אינה מעוצבת על פי טעמנו האישי אך היא מאפשרת למי שמעוניין לחסוך, לגור בדירה חדשה ובסטנדרט גבוה יחסית. המאמר שלפניכם מראה שגם דירת קבלן סטנדרטית יכלה להפוך לחלל אישי ומקורי עם קצת יצירתיות והכנה מוקדמת.

אופי וצבע זה כל מה שצריך

_MG_9879-site

מילת המפתח בעיצוב דירת קבלן היא יצירתיות. כשאני רואה דירות קבלן שנבנות על פי מודל קבוע, מה שאני בדרך כלל מנסה להכניס בהן כמעצבת פנים הוא את אופיו של הדייר. למרות שהקבלן מציע סטנדרט קבוע, עדיין בחירת החומרים והצבעים של הקירות והרצפה מאפשרים יצירת רקע ובסיס ראוי שיאפשר לנו בעתיד לצקת לתוכו את כל עולמו של הדייר. ובכל זאת, איך משתמשים במודל הקבוע של הקבלן ומכניסים בו את מה שאנחנו אוהבים?
שימוש בקרמיקה – לרוב ברכישת דירה חדשה מקבלן תינתן לכם האפשרות לבחור בין כמה סוגי קרמיקה  בבחירת הקרמיקה אני מציעה שתי דרכים לרענון הדירה: האחת היא פריסת האריחים על הקירות בצורה פחות סטנדרטית שתבדיל את הדירה מדירות דומות לה. החל מצורת בריקים, דרך הדגשת קיר כח נבחר ועד בחירת גוון שונה לרובה בין האריחים עצמם. הפתרון הנוסף הוא שימוש באריחים מיוחדים שמצאתם מחוץ למגוון שהציע הקבלן, ושילובם באופן נקודתי וחסכוני. למשל, במטבח אפשר להשתמש בקרמיקה מיוחדת במקבץ קטן וכך לתת זריקת צבע מרעננת וכך גם בקיר הראשי במקלחת או בהדגשת מיכל ההדחה הסמוי של האסלה בשירותים.
שימוש בצבע – מלבד השימוש המעניין בקרמיקה, ניתן לייצר פלטת גוונים עשירה ביותר אשר תאפשר לאותם החללים השבלוניים להראות גדולים יותר, מוארים יותר ובמקביל חללים חמים ואינטימיים או חללים מודרניים ו"נקיים". לא חייבים לצבוע או לחפות את כל קירות הסלון או חדר השינה בשביל להעניק להם אופי. מספיק לבחור קיר כח אחד והוא כבר יעשה את העבודה.
שימוש בתאורה מעניינת – דרך נוספת לאפיין את הדירה היא על ידי שימוש מושכל בתאורה. מומלץ להעזר מראש בבעל מקצוע מתאים על מנת להתאים את נקודות החשמל והתאורה המוצעות של הקבלן לתכנון תאורה עתידי שיותאם לגופי התאורה העתידיים שיבחרו או לחילופין ליצור תשתית הולמת לתוספות ושינויים לאחר קבלת מפתח. בהמשך ניתן להשתמש בתאורה חמה או קרה ובגופי תאורה בעלי אלמנט עיצובי כדי ליצור בחדרים השונים את האווירה הרצויה.
מלבד הקרמיקה, הצבע בקירות והתאורה יש דרכים נוספות לתת אופי מיוחד לבית שלכם. החל מבחירת דלתות וחיפויים שונים מאלו שמציע הקבלן לפני הכניסה לדירה ועד שימוש בטקסטיל ו'הלבשת הבית' (הום סטיילינג) לפי טעמכם לאחר הכניסה לביתכם החדש.

9171_final

WhatsApp chat