You are currently viewing עיצוב פסטה בר – קונספט עיצובי

עיצוב פסטה בר – תמונות

 את המשפט "לאכול עם העיניים" אתם בטח נושמים ביום-יום. כי מעבר לפרזנטציה של המנה, את חווית הבילוי מעצבת "צורת ההגשה" של המסעדה עצמה. אז איך נגרום לסועדים עונג ויזואלי בצד תיאבון בריא תוך הדגשת אופיו הייחודי של המקום?

עיצוב פסטה בר מתחיל כמו עיצוב כל עסק אחר בבחירת קונספט, שיוצר את האווירה ומספר את הסיפור של המקום והאוכל. ההבדל המרכזי בין בחירת קונספט לפסטה בר לבין בחירת קונספט לעיצוב מסעדה, הוא הביטוי הנרחב שאפשר לתת למוצרים עצמם – לפסטה ולמרכיבי המנה הייחודיים. את הקונספט לעיצוב פסטה בר, אפשר לבנות סביב מספר כיוונים שונים:

מנות וחומרי גלם –

עיצוב שמתמקד במאכלים המוגשים במקום ובחומרי הגלם מהן עשויים. כאשר מדובר בפסטה, אפשר להביא לידי ביטוי את הצורה והזרימה שלה באמצעות עיצוב בקווים מעוגלים שיוצרים תנועתיות החל מחיפויי קיר בחיתוכים המשכיים ועד תקרות גבס מתעגלות. בנוסף לכך אפשר לשים דגש גם על האביזרים הנלווים או על חומרי הגלם כמו למשל צנצנות רטבים ולמקמם בכוורות תצוגה.

קונספט בריאותי –

יותר ויותר מסעדות מכניסות לתפריט מנות בריאות ומסעדת פסטה בר כמובן שמציעה מגוון שלם של מנות נילוות על טהרת הבריאות כגון סלטים וכו'. את הערך הבריאותי אפשר להביא לידי ביטוי באמצעות שימוש בצמחיה ובצבעים חיים, כגון ירוק או צהוב. הפסטה כמנה צמחונית נתפסת כבריאה וקלילה ומשתלבת היטב בטרנד הבריאות ולכן הקהל כבר שבוי.

סגנון איטלקי –

כשרוצים ליצור  חוויה איטלקית בפסטה בר, כדאי לשלב בחלל אלמנטים של עץ המעניק תחושה חמימה ו/או לעצב את החלל בהשראת סמטאות אירופאיות – עם מנורות רחוב, לבני רחוב ופרגולות. רצוי לא להשתמש בקלישאות שחוקות של ייצוגים ישנים אלא לחקור את הסגנון מזוית אישית ואת הסיממנים המוכרים ליישם בעזרת חומרים וטכנולוגיות חדשות כמו למשל החלפת תמונות ממוסגרות על הקירות במשטחי עץ בהדפס ייחודי אשר יכולים לשמש גם במשטחי שולחנות.

להשלמת המראה הכללי, ולא משנה באיזה קונספט בוחרים, אני ממליצה לעבוד עם מעצב גרפי צמוד וליצור לעסק ולמותג ליין מוצרים ייחודיים תוך יצירת הדפסים, תוויות ואייקונים בעזרתם ניתן להעשיר כל מוצר בכוורת התצוגה ובחלל כולו. הדבר יאפשר מכירה של מוצרים נוספים וויגרום ללקוחות עונג וקשר אישי עם המותג.

לאחר שבוחרים את הקונספט, אפשר להתחיל לחשוב על הדרכים לתרגם אותו לחומרים וצורות באופן שימשוך את העין, וגם יסייע ליצור חוויה מבדלת ביחס למקומות בילוי אחרים.

החיבור האישי שלכם לקונספט ולצורות הביטוי שלו הוא ללא ספק אלמנט מכריע. בחירת הקונספט צריכה להלום את אופן ניהול המקום, קהל היעד, סוג המוזיקה וההתנהלות כולה במקום.

WhatsApp chat