You are currently viewing עיצוב קמעונאי – מדע וטאץ' אישי

מחירי השכירות בארץ משפיעים לא רק על שוכרי הדירות, אלא גם על בעלי העסקים, שמשלמים מחיר גבוה עבור שטחי המסחר שלהם ומעוניינים להפיק ממנו את מקסימום ההכנסות.
כדי להניב את ההכנסות הגבוהות ביותר מהחנות, נדרש ניצול נכון של כל פינה ו"נכון", כמו כל דבר בחיים אומר –איזון.

עיצוב חלל קמעונאי הוא תורה שלמה המבוססת על הרגלי הקניה של הלקוח, על המוצרים המוצעים בעסק, על סידור הסחורה בתוך החלל ועוד.
היישום של התורה משתנה על פי הטרנדים השולטים בשווקים השונים, אבל, העקרונות נשמרים, גם לקראת 2017.

למה החיתולים בחנויות הפארם תמיד נמצאים בקצה החנות?

לכל עסק יש בין מגוון המוצרים שהוא מציע, את המוצר שבשבילו נכנסים הקונים לחנות. אבל, כבעלי עסק קמעונאי לא נרצה שהקונה יכנס לחנות, ימצא ליד הכניסה את המוצר שחיפש וילך ישירות לקופה. נרצה ליצור מצב שכדי להגיע למוצר הרצוי שלו (העוגן) הוא יצטרך לחלוף על פני מוצרים נוספים שרלוונטיים עבורו או שיצודו את עינו, גם אם אין לא באמת צורך בהם כרגע.
אם נחזור לדוגמא, החיתולים הם העוגן של חנויות הפארם ובדרך אליהם עוברים על פני הקוסמטיקה, מברשות ומשחות השיניים ובית המרקחת.

חווית המשתמש בחנות מושפעת מאוד מהעיצוב.

כמה פעמים נכנסתם לעסק קמעונאי והרגשתם שהוא גדול מידי, מחסנאי מידי, צפוף מידי, מאותת לך "לא לגעת"?
לכל חנות מעוצבת יש להתאים את האווירה.
חלל מכירה בשוק צריך לגרות את החך של הקהל במבט, להציג מוצרים נגישים ומעוררי תיאבון ולהציע שפע.
ואילו חנות תכשיטים, תשדר יוקרה ומיעוט מלאי, באווירה יוקרתית ואקסקלוסיבית.

הפריטים העיצוביים שיאכלסו את החלל: ריהוט, גופי תאורה וצמחיה נבחרים בהתאם לאותה אוירה ומידת נוחות שנרצה לשדר לקהל הלקוחות.

עם כל זאת, לא הכל מדעי, וגם הטעם האישי של בעלי העסק והסגנון של המעצב משפיעים על הבחירות העיצוביות ומשאירים חותם אישי בחנות המעוצבת שלך.

 

WhatsApp chat